أثر الواقع المعزز على تنمية مهارات التحدث الإبداعي باللغة الإنجليزية لدي الطلاب المعلمين شعبة اللغة الإنجليزية بكلية التربية.

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 مدرس مساعد بقسم مناهج وطرق تدريس اللغة الإنجليزية

2 أستاذ مناهج وطرق تدريس اللغة الإنجليزية كلية التربية- جامعة حلوان

3 مدرس مناهج وطرق تدريس تكنولوجيا التعليم كلية التربية- جامعة 6 أكتوبر

المستخلص

The present study was conducted to investigate the effect of Augmented Reality on developing EFL creative speaking skills for English Majors, Faculty of Education, October 6 University. The study followed a pre-post experimental one group design. The participants were 40 English Majors, Faculty of Education, October 6 University. To achieve the aim of the study, the researcher designed a creative speaking pre/ posttest to measure the students' performance in creative speaking. It was administered to the participants before and after teaching them using Augmented Reality. The mean score of the pre / post administrations of the test was statistically calculated. Findings of the study revealed that there was a statistically significant difference at 0.05 in the pre and post administration of EFL creative speaking skills, in favor of the post- administration. In the light of the findings, the researcher recommended the use of Augmented Reality for developing EFL creative speaking.
 

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية