الخصائص السيکومترية لمقياس التحکم الذاتى لعينة من معلمات رياض الاطفال فى مدارس التربية الخاصة Psychometric Properties Of the Self – Control Scale for a sample of kindergarten female Teachers in Special Education Schools
يهدف البحث الحالى إلى التحقق من الخصائص السيکومترية لمقياس التحکم الذاتى لمعلمات رياض الاطفال فى مدارس التربية الخاصة , تکونت عينة البحث من ( 115) معلمة من معلمات رياض الاطفال فى مدارس التربية الخاصة بنطاق محافظة القاهرة , تم إشتقاقهم من خمسة عشر إدارة تعليمية مختلفة , تم تطبيق مقياس التحکم الذاتى ( إعداد : الباحثة ) . واشارت النتائج إلى التحقق من مؤشرات الصدق والثبات لمقياس التحکم الذاتى بعدة طرق کصدق المحتوى ,والصدق المرتبط بالمحک , وصدق المجموعات المضادة ( الطرفية ) والاتساق الداخلى , کما تم حساب الثبات بطريقتى التجزئة النصفية , والفا کرونباخ , وإعادة الإختبار مما يشير إلى إرتفاع الدلالة السيکولوجية للمقياس وإمکانية إستخدامه بصورة موسعة . The current research aims to Verify the Psychometric Properties Of the Self – Control Scale for a sample of kindergarten female Teachers in Special Education Schools The sampleconsisted of (115 ) kindergarten female Teachers in Special Education Schools in the Schools of Cairo governorate, derived from fifteen different education managements, Professional Identity ( Prepared by : Researcher ) . The results indicated that there are Verifying the indicators of Validity and reliabilityof the scale in several ways such as face Validity , criterion – Related Validity and contrasted group Validity and internal consistency . Reliability was also calculated using Split – half method , alpha – cronbach and test – retest method , indicating a high psychological significance of the scale and its wide applicability
مرسى, هدى کمال محمد, السيد, وهمان همام, & عويس, مروة سعيد. (2020). الخصائص السيکومترية لمقياس التحکم الذاتى لعينة من معلمات رياض الاطفال فى مدارس التربية الخاصة Psychometric Properties Of the Self – Control Scale for a sample of kindergarten female Teachers in Special Education Schools. مجلة دراسات تربوية واجتماعية, 26(4.1), 31-60. doi: 10.21608/jsu.2020.165111
MLA
هدى کمال محمد مرسى; وهمان همام السيد; مروة سعيد عويس. "الخصائص السيکومترية لمقياس التحکم الذاتى لعينة من معلمات رياض الاطفال فى مدارس التربية الخاصة Psychometric Properties Of the Self – Control Scale for a sample of kindergarten female Teachers in Special Education Schools". مجلة دراسات تربوية واجتماعية, 26, 4.1, 2020, 31-60. doi: 10.21608/jsu.2020.165111
HARVARD
مرسى, هدى کمال محمد, السيد, وهمان همام, عويس, مروة سعيد. (2020). 'الخصائص السيکومترية لمقياس التحکم الذاتى لعينة من معلمات رياض الاطفال فى مدارس التربية الخاصة Psychometric Properties Of the Self – Control Scale for a sample of kindergarten female Teachers in Special Education Schools', مجلة دراسات تربوية واجتماعية, 26(4.1), pp. 31-60. doi: 10.21608/jsu.2020.165111
VANCOUVER
مرسى, هدى کمال محمد, السيد, وهمان همام, عويس, مروة سعيد. الخصائص السيکومترية لمقياس التحکم الذاتى لعينة من معلمات رياض الاطفال فى مدارس التربية الخاصة Psychometric Properties Of the Self – Control Scale for a sample of kindergarten female Teachers in Special Education Schools. مجلة دراسات تربوية واجتماعية, 2020; 26(4.1): 31-60. doi: 10.21608/jsu.2020.165111