تصميم أنشطة تعليمية لتنمية مهارات الحوار الناقد لدي تلاميذ المرحلة الإعدادية من التعليم الأزهري Designing educational activities to develop critical dialogue skills among preparatory school students in Al-Azhar education

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 أستاذ المناهج وطرق التدريس المتفرغ كلية التربية – جامعة حلوان

2 أستاذ المناهج وطرق التدريس كلية التربية – جامعة حلوان

المستخلص

هدف البحث إلى تصميم أنشطة تعليمية / تعلمية ؛ لتنمية مهارات الحوار الناقد لدى تلاميذ الصف الثاني الإعدادي من التعليم الأزهري، حيث تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي؛ وقد توصل البحث إلى عدة نتائج: تنمية مهارات الحوار الناقد لدى تلاميذ الصف الثاني الإعدادي الأزهري، وفي ضوء هذه النتيجة فقد أوصت الباحثة بتدريب التلاميذ على مهارات الحوار الناقد.
The research aimed to design teaching/learning activities; To develop critical dialogue skills among students in the second year of middle school in Al-Azhari education, the number of whom was (40), where the descriptive-analytical approach was used. The research reached several results, including: developing critical dialogue skills among students in the second year of Al-Azhar middle school. In light of this result, the researcher recommended training students in critical dialogue skills.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية