Blended learning for developing writing skills to primary .pupils.

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 A teacher of English Faculty of Education -Helwan University

2 Professor of Curriculum and EFL Instruction

3 Assistant professor of Curriculum and Instruction (EFL) Faculty of Education, Helwan University

المستخلص

إن الهدف من هذه الدراسه قياس فاعليه التعلم المدمج في توير مهارات الكتابةباللغة الانجليزية لتلاميذ المرحلة الابتدائيه. تم تحديد عينه تجريبيه لتحقيق اهداف هذه الدراسة وقد قام الباحث باستخدام التعلم المدمج لتنميه مهارات الكتابة لتلاميذ المرحلة الابتدائية. كانت العينه مكونه م 58 تلميذ واختار الباحث العينه بشكل عشوائي من إحدي المدارس الخاصة بحلوان ثم قسمت لعدد 29 تلميذ للمجموعة التجريبيه و29 تلميذ للمجموعة الضابطة. وتتضمن أدوات التجربة قائمة لمهارات الكتابة لتلاميذ الصف الخامس الابتدائي  واختبار قبلي بعدي. واثبت التحليل الإحصائي فاعلية التعلم المدمج لتنمية مهارات الكتابة . وبذلك تحقق هدف هذة الدراسة
The purpose of the present study was to investigate the effect of blended learning on developing the required writing skills in English language for the primary school students.  A pre-post experimental group design was designed to achieve the study objectives, as the researcher used blended learning to develop writing skills for primary school pupils. A sample of 58 primary school pupils were randomly selected and divided into two groups (29 for the experimental group and 29 for the control group) from one of the private schools in Helwan, namely Orman Smart School. Instruments of the study included writing skills checklist to determine the writing skills that were mostly needed to the fifth primary pupils, a pre –post test in writing skills.   The statistical analysis of the assessed data from the two administrations of the targeted writing skills' test emphasized the effect of using blended learning on developing the experimental group's targeted EFL writing skills. Thus, the aim of the study was achieved as using blended learning showed a large effect size and was effective in developing the necessary EFL writing skills for primary school pupils. Discussion of the findings, recommendations and suggestions for further research are presented

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية