الفراغ الوجودي لدى طلاب كلية التربية جامعة حلوان في ضوء بعض المتغيرات الديموغرافية.

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 باحث ماجستير بقسم الصحة النفسية

2 أستاذ الصحة النفسية كلية التربية – جامعة حلوان

3 أستاذ الصحة النفسية المساعد كلية التربية – جامعة حلوان

المستخلص

هدف الباحث من خلال الدراسة الحالية إلي الكشف عن علاقة الفراغ الوجودي لدي طلاب كلية التربية جامعة حلوان في ضوء بعض بالمتغيرات الديموغرافية، من خلال الكشف عن الفروق بين أفراد عينة البحث من طلاب كلية التربية جامعة حلوان التي تعزي للنوع (ذكور – إناث)، وكذلك الكشف عن الفروق بين أفراد عينة البحث من طلاب كلية التربية جامعة حلوان التي تعزي للتخصص الاكاديمي (أدبي – علمي).وقد تكونت عينة البحث من (300) طالب وطالبة من طلاب كلية التربية جامعة حلوان، وتراوحت أعمارهم من (18- 22) سنة بمتوسط عمري (20) سنة. وقد طبق الباحث مقياس الفراغ الوجودي علي عينة الدراسة.
وقد أظهرت نتائج البحث عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين تعزي للنوع (ذكور – إناث)، وكذلك عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية تعزي للتخصص الاكاديمي (أدبي – علمي).
The researcher aimed through the current study to reveal the relationship of the existential vacuum among students of the Faculty of Education, Helwan University in the light of some demographic variables, by revealing the differences between the members of the research sample of students of the Faculty of Education, Helwan University, which is attributed to gender (males -  females), as well as revealing the differences between the members of the research sample of students of the Faculty of Education, Helwan University, which is attributed to the academic specialization (literary - scientific). The research sample consisted of (300) male and female students from the Faculty of Education, Helwan University, and their ages ranged from (18-22) years with an average age of (20) years. The researcher has applied the existential vacuum scale to the study sample. The results of the research showed that there were no statistically significant differences between attribution to gender (males - females), as well as no statistically significant differences attributed to academic specialization (literary - scientific).

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية