برنامج مقترح قائم علي بُعد التنمية المستدامة للبرنامج الرئاسي لتأهيل التنفيذيين للقيادة (EPLP) لطلاب إدارة الأعمال الدولية لتنمية كفاءات اللغة الإنجليزية للأعمال A Proposed Program Based on Sustainable Development Dimension of EPLP for Students of International Business Management to Develop Business English Competencies

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 مدرس مساعد بقسم اللغة الإنجليزية بأكاديمية السادات للعلوم الإدارية

2 أستاذ المناهج وطرق تدريس التعليم التجاري كلية التربية - جامعة حلوان

المستخلص

Egypt is currently progressing comprehensive development plans in all fields as part of the national strategy 2030, which has embraced sustainable development targets across the country. Among the national initiatives is the Executive Presidential Leadership Program, EPLP.  The program aligns with Egypt’s Sustainable Development Strategy within the national vision of Egypt 2030. The current research is proposing a program based on EPLP as one of the sustainable development programs to develop business English competencies for international business management students at Sadat Academy for Management Sciences. The present study followed the analytical descriptive method for reviewing the related literature and studies in a background that includes an introduction, selected relevant literature that contributed to identifying research problem, questions, objectives, and research methodology. The findings of the present study emphasized the importance of sustainable development programs for the future of higher education in Egypt 2030. 
 
 



الملخص
تتقدم مصر حاليًا في خطط التنمية الشاملة في جميع المجالات كجزء من الاستراتيجية الوطنية 2030 ، والتي تتبني أهداف التنمية المستدامة في مصر. تشمل هذه الخطط العديد من المبادرات ومن بينها المبادرة الوطنية للبرنامج الرئاسي لتأهيل التنفيذيين للقيادة (EPLP)، والذي يتماشي مع استراتيجية التنمية المستدامة في مصر وفقًا لرؤية مصر 2030. يقترح البحث الحالي برنامج (EPLP) كأحد برامج التنمية المستدامة لتطوير كفاءات اللغة الإنجليزية لطلاب إدارة الأعمال الدولية بأكاديمية السادات للعلوم الإدارية. اتبعت الدراسة الحالية المنهج الوصفي التحليلي لمراجعة الأدبيات التربوية والدراسات ذات الصلة والتي ساهمت في تحديد مشكلة البحث والتساؤلات والأهداف ومنهجية البحث. تؤكد الدراسة الحالية علي أهمية برامج التنمية المستدامة لمستقبل التعليم العالي في مصر2030.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية