تأثير برنامج تعلم رقمي مصمم علي تطوير مهارات القراءة الالكترونية باللغة الانجليزية لدي طلاب كلية السياحة والفنادق The Impact of a Designed Digital Learning Programme on Developing Students’ English Language Electronic Reading Skills at the College of Tourism and Hospitality

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 Cambridge Certified English Language Teacher & Teacher Trainer

2 Professor of English Language Curriculum and Instruction – Helwan University

3 Lecturer of English Language Curriculum and Instruction – Helwan University

4 Lecturer of Educational Technology – 6th October University

المستخلص

هدفت الدراسة إلى التحقق من تأثير برنامج التعلم الرقمي الذي تم تصميمه لتحسين مهارات القراءة الإلكترونية للطلاب باللغة الإنجليزية. وأجريت الدراسة علي مجموعة من (40(n= طالبًا من أصل )70(n= طالبًا في برنامج السنة التحضيرية في كلية السياحة والفنادق. حيث تم إختيارطلاب المجموعة التجريبية التي استخدمت برنامج التعلم الرقمي بشكل عشوائي. وتم تقييم مهارات القراءة الإلكترونية للطلاب باللغة الإنجليزية قبل وبعد البرنامج باستخدام اختبار موحد. وأظهرت النتائج أن الطلاب في المجموعة التجريبية حققوا تحسنًا كبيراَ في مهارات  القراءة الإلكترونية باللغة الإنجليزية بعد تطبيق البرنامج المصمم لذلك. وتشير نتائج هذه الدراسة إلى أن برامج التعلم الرقمي المصممة يمكن أن تكون فعالة في تحسين مهارات القراءة الإلكترونية للطلاب باللغة الإنجليزية. وتعتبر هذه النتائج مهمة لكل من المعلمين والباحثين والطلاب في مجال اللغة الانجليزية.
     The study aimed to investigate the impact of a designed digital learning program on improving students' English language electronic reading skills. The study was conducted with a group of (n=40) students out of an initial (n=70) in the Preparatory Year Programme at the College of Tourism and Hospitality.  The students were randomly assigned to the experimental group, which used the designed digital learning program. The students' English language electronic reading skills were assessed before and after the program using a standardized test. The results showed that the students in the experimental group achieved significantly greater improvement in their English language electronic reading skills as a result of implementing the designed programme. The findings of this study suggest that designed digital learning programs can be effective in improving students' English language electronic reading skills. The results are important for students, researchers and teachers in the field of English.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية